Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 20.04.2024, 12:26

Криворізький професійний гірничо-електромеханічний ліцей

Меню сайту
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

здоровий спосіб життя

Виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного учнів як найвищої соціальної цінності

           

«Живі квіти землі» - так поетично назвав дітей М. Горький. Ми з вами повинні зробити все, щоб дати можливість цим квітам повністю розцвісти, розпустити пелюстки.

Тому сьогоднішня наша розмова – про відповідальність батьків за збереження здоров’я дітей.

Насамперед, хочу зупинитися на дотриманні дітьми розпорядку дня, тобто розпорядку праці, відпочинку, сну, їжі, занять фізичними вправами, інших видів діяльності протягом усього дня.

Сон – один з важливих розпорядку дня. Під час сну весь організм відпочиває, а мозок продовжує працювати. Його кровопостачання збільшується, і температура підвищується. Кажуть, що  в цей час у мозку проходить обробка інформації, яка поступила за день, проводиться її аналіз і сортування, після чого «потрібна» організму інформація закладається в пам’ять.

Тому організація сну учнів вимагає особливої уваги. Головною умовою його повноцінності є тривалість. Вона повинна відповідати вікові дитини.

Вік дитини                                                                Сон

7 – 10 років                                                               11 – 10 год.

11 – 14 років                                                 10 – 9 год.

15 – 17 років                                                 9 – 8 год.

            Скорочення сну на 2 – 3 години для дітей 7 – 10 років порушує кровообіг мозку, зменшує рух, силу нервових процесів. У 12-13-ти річних учнів таке скорочення сну знижує їх працездатність на 30%.

Харчування. Увага до харчування дітей важлива тому, що у шкільному віці допускається найбільше помилок в його організації. Найбільш типовим серед них є: недостатній і нашвидку приготовлений сніданок, відмова від сніданку через дефіцит часу, нерегулярне харчування. Ці причини і зумовлюють зростання шлунково – кишкових захворювань.

Заняття фізичними вправами. Вони також повинні займати відповідне місце в розпорядку дня школяра. Фізичні вправи можуть використовуватися в різних формах: ранкова гімнастика, довгі прогулянки, різні рухливі ігри на повітрі, уроки фізкультури, заняття в спортивних секціях.

Наша розмова про здоров’я дитини буде неповною, якщо не відмітити згубний вплив на нього шкідливих звичок: куріння, алкоголю, наркотиків.

Куріння. Його називають чумою ХХ століття. Як повідомляє Всесвітня організація охорони здоров’я людини, куріння – це причина 20% смертей. Велике занепокоєння викликає куріння серед учнів.

А для успішної боротьби з ним потрібно знати причини, що породжують це зло. Це, по-перше, приклад дорослих і, в першу чергу, батьків; по-друге, недостатня активність у боротьбі з курінням; по-третє, недостатня дія антинікотинової пропаганди; в-четвертих, доступність тютюнових виробів для дітей; у-п’ятих, реклама тютюнових виробів.

Як свідчить статистика, причини куріння серед учнів такі:

-         підтримка товариша – 27,1%;

-         цікавість – 19%;

-         бажання видатися дорослим – 5,4%;

-         не вказали причин – 48,5%.

У боротьбі з курінням серед учнів, як і усіх інших аспектах виховання, необхідний постійний зв’язок навчального закладу і сім’ї. В єдності їх зусиль – запорука успіху.

Алкоголь. Вживання алкоголю абсолютно неприпустимо для дітей і підлітків. Дуже згубний вплив алкоголю на здоров’я дитини. Для 12-13-ти річних дітей 0,25 л горілки є смертельною дозою. Чим швидше починається вживання алкоголю, тим швидше розвивається хвороблива пристрасть до нього. Якщо регулярне вживання починається в 13 – 15 років, то така пристрасть виникає вже через рік, якщо в 15 – 17 років – через 2 – 3 роки, якщо в 22 – 25 років – через 5 – 7 років.

Алкоголь не тільки шкодить здоров’ю, але й погано діє на психіку людини. Проте вживання алкоголю має місце серед дітей і підлітків. Статистика свідчить, що серед тих, хто знаходиться на обліку в інспекції у справах неповнолітніх, підлітків, що почали вживати в 11 – 13 років, - 40%, в 14 – 15 років – 40%, в 16 – 17 років – 20%. Усі випадки вживання спиртних напоїв дітьми і близько 80% підлітками лежить на совісті батьків, їх перше знайомство з алкоголем відбувається з дозволу батьків.

 

Питання для бесіди 

1.        Як фізичне виховання дітей у вашій сім’ї впливає на формування особистості?

2.        Розкажіть про організацію відпочинку у вашій сім’ї.

3.        Які заходи повинні вжити батьки, щоб попередити нещасні випадки з дітьми під час дозвілля?

4.        Як спільними зусиллями сім’ї і школи боротися за здоровий спосіб життя?

5.        Як ви реагуєте на шкідливі звички своїх дітей?

6.        Які заходи повинні вжити батьки, щоб запобігти схильності дітей до шкідливих звичок?

 

 

 

 

 

Питання анкети

«Спосіб життя сучасної молоді»

Важливе у моєму житті

1.      Ви можете сказати про себе, що визначили свої життєві цілі й плани (позначте один варіант відповіді)

а) Так, я добре їх собі уявляю

б) уявляю тільки частково

в) скоріше ні, мало думав (думала) про це

г) ні, живу інтересами сьогодення

д) не можу відповісти.

2.             До чого ви більш за все прагнете у житті? (позначте не більше 3-ох варіантів відповідей)

а) до особистої свободи

б) до життєвого успіху, гарної кар’єри

в) до інтересної, творчої роботи

г) до можливості реалізувати свої здібності

д) до створення гарної сім’ї

е) до щасливого особистого життя

є) до високого матеріального рівня життя

ж) до задоволення

з) до слави, популярності

і) до самовдосконалення

к) інше (запишіть)

л) не можу відповісти

3.             Що ви вважаєте для себе ознакою життєвого успіху? (позначте усе, що підходить)

а) бути не гіршим від інших

б) виділятися серед всіх, мати щось, чого не має в інших

в) піднятися над своїм соціальним середовищем, зробити кар’єру

г) досягти матеріального благополуччя, стати багатим д) стати відомим, прославитися

е) реалізувати свої таланти, здібності

є) інше (запишіть що саме)

ж) не можу відповісти

4.             Якщо не було б необхідності працювати тільки заради матеріального забезпечення, чим би ви займалися (запишіть відповідь)

Вільний час, відпочинок

 

1.      Чи є у Вас хобі, захоплення? Які? (запишіть)

2.      На що Ви витрачаєте свій вільний час найчастіше? (позначте не більше п’яти варіантів)

а) Спілкуєтесь з друзями

б) Проводжу час з близьким другом (подругою)

в) Дивлюся телевізор

г) Граю у комп’ютерні ігри

д) Читаю книги

е) Читаю газети, журнали

є) Слухаю музику

ж) Ходжу в кіно

з) Ходжу на концерти, виставки, у театр

і) Люблю бути на самоті, просто мріяти

к) Віддаю перевагу інтелектуальним розвиваючим заняттям

л) Займаюсь спортом

м) Ходжу в парк, ліс, виїжджаю на природу

н) Займаюся мистецтвом (живопис, музика)

о)Інше (запишіть що саме)

3. Які телевізійні програми ви переважно дивитеся? (позначте все, що підходить)

а) Новини

б) Вікторини, ігри

в) Ток–шоу з відомим людьми

г) Передачі про тварин, про природу

д) Музичні передачі

е) Кінофільми

є) Молодіжні серіали

ж) Детективи, бойовики

з) Любовні, «сімейні» серіали

і) Спортивні серіали

к) Передачі про подорожі, інші країни

л) передачі про моду

м) Гумористичні передачі

н) Передачі про історію, культуру

о) Мультфільми

п) Комедії

р) Інше

с) Практично не дивлюся, рідко дивлюся телевізор.

4. Що Ви засуджуєте на сучасному телебаченні, радіо у пресі?

5. Які види спорту Вам більше за все подобаються? (запишіть)

а) Не цікавлюся спортом

6. Яким видом сорту Ви займаєтесь?

а) Запишіть

б) Зовсім не займаюсь спортом

7. Що Вам подобається читати? (позначте все, що підходить)

а) Газети

б) Журнали для молоді

в) Трилери

г) Детективи

д) Пригодницькі романи

е) Історичні романи

є) Фантастику.

ж) Любовні романи

з) Науково – популярну літературу

і) Поезію

к) Російську та зарубіжну літературу

л) Релігійну літературу

м) Біографії великих людей

н) Енциклопедії, словники

о) Збірки анекдотів, комікси

п) Інше

р) Практично не читаю

8. Назвіть свого улюбленого вітчизняного та зарубіжного письменника, поета (можна навести декілька імен)

а) Вітчизняні____________________

б) Зарубіжні_____________________

9. Назвіть свій улюблений вітчизняний і зарубіжний фільм (можна навести декілька назв)

а) Вітчизняні__________________

б) Зарубіжні___________________

10. Назвіть Вашу улюблену сучасну групу або виконавця (можна навести декілька назв та імен)

а) Групи____________________

б) Виконавці_________________

11. Які свята Ви особливо любите відзначати? (Назвіть три – чотири свята)

12. Ви часто буваєте в компанії? (позначте один варіант відповіді)

а) Так, часто

б) Іноді буваю

в) Майже зовсім не буваю

13. Що Ви зазвичай робите, коли зустрічаєтесь зі своєю компанією? (позначте не більше трьох відповідей)

а) Йдемо в клуб, на дискотеку

б) Збираємось у кого – небудь вдома. Базікаємо, слухаємо музику

в) Проводимо час на вулиці

г) Йдемо у кіно

д) Відвідуємо концерти

е) Ходимо в кафе, бари

є) Обговорюємо цікаві для нас теми

ж) Інше

14. Які якості Ви особливо цінуєте  в своїх друзях? (позначте

3 – 4 якості)

а) Порядність

б) Чуйність

в) Легкий характер

г) Гумор, дотепність

д) Вірність, надійність

е) Розум

є) Стриманість

ж) Щедрість

з) Фізичну силу

і) Твердість характеру

к) Доброту

л) Розуміння

м) Інше (що саме, запишіть)

н) Не можу відповісти


Сімя

 

1.                 Назвіть людей, киї проживають разом із Вами? (запишіть всіх)

2.                 Що для Вас значать Ваші батьки? (позначте один варіант відповіді)

а) вони близькі для мене люди, ми дружимо.

б) вони для мене дуже авторитетні люди, я прислухаюсь до їхньої думки.

в) вони непогані люди, але я намагаюсь з ними якнайменше контактувати.

г) вони для мене цілком сторонні люди.

д) я про них нічого не знаю і знати не бажаю.

е) не можу відповісти.

3. Яким чином Ви можете відзначаєте родинні свята?

4. Чи відчуваєте Ви подяку до своїх батьків, якщо так, то, насамперед, за що? (позначте три-чотири варіанти відповіді)

а) приклад у житті.

б) цікаві знайомства, корисні зв’язки.

в) риси характеру.

г) навчання у гімназії.

д) залучення до віри у Бога.

е) коло друзів і знайомих.

є) душевну підтримку, розуміння.

ж) виховання культури.

з) матеріальну допомогу.

і) спокій, захищеність, затишок.

ї) волю, незалежність.

к) за саме життя.

л) за свою зовнішність.

м) інше (що саме, запишіть)

н) мені немає за що їм дякувати.

о) не можу відповісти.

5. Вкажіть якості, якими повинні володіти Ваш майбутній чоловік (дружина)? (позначте не більше п’яти варіантів відповіді)

а) розум;

б) зовнішня привабливість;

в) порядність;

г) хазяйновитість;

д) темперамент;

е) вміння протистояти негараздам;

є) чуйність, увага;

ж) легких характер;

з) гумор;

і) турбота;

ї) незалежність;

к) безкорисливість;

л) вірність, надійність;

м) врівноваженість;

н) щедрість;

о) сила, твердість характеру;

п) інше

р) не можу сказати.


Я і суспільство

 

1.     Як Ви вважаєте, чи є у дітей свої права?

а) так;

б) ні;

в) не можу відповісти.

2. Чи довелося Вам захищати свої права, інтереси?

а) звертався за допомогою до батьків;

б) вирішував проблему самостійно, власними силами;

в) звертався до суду;

Г) звертався за допомогою до близьких друзів;

д) використовував особисті зв’язки, знайомства;

е) не стикався з цією проблемою;

є) не можу відповісти.

3. Яким чином Ви цікавитися політикою?

а) доволі уважно слідкую за інформацією про політичні події у країні й світі;

б) спеціально за інформацією не слідкую, але обговорюю політичні новини з друзями, з рідними;

в) особисто приймаю участь у суспільному русі, мітингах, демонстраціях;

г) зовсім цими проблемами не цікавлюся;

д) не можу відповісти.

4. Що Ви вважаєте шкідливим для здоровя та життя людини? (напишіть).

Офіційні сайти
...
...
...
...
...
...
...
...

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz